marți, 25 iulie 2017

Mid-Year Book Freak Out | Book Tag




Aici este: primul tag pe care l-am primit oficial! Îi mulțumesc mult Dariei de la Cărțile Nopții pentru că m-a motivat astfel să inventariez cumva cărțile pe care le-am citit până acum și, mai ales, să-mi reamintesc ce m-a impresionat cel mai mult la ele.




1. Cea mai bună carte pe care ai citit-o până în acest punct al anului 2017.


Nici nu trebuie să stau mult pe gânduri – Jonathan Strange & Mr. Norrell de Susanna Clarke! Mi-a plăcut atât de mult încât deja vreau să o recitesc la toamnă, când atmosfera va fi mult mai potrivită: zilele cu un fundal mai întunecat, zilele cu ploaie și nori cenușii vor fi perfecte pentru povestea asta. Oricum, cartea este genială! Totul începe cu întrebarea ,,de ce nu se se mai făceau vrăji în Anglia?’’. Apoi, urmează să citiți despre apariția a doi magicieni, unul teoretician, celălalt aventurier; tărâmul Faerie și toți spiridușii periculoși și trufași care-și părăsesc căminul numai pentru a le aduce tot felul de necazuri oamenilor; legendele Regelui Corb. Totul este scris în așa fel încât rămâi cu impresia că magia nu este chiar atât de imposibilă. Asta face o carte fantasy să fie cu adevărat bună, să-și atingă scopul – să ne facă să visăm cu ochii deschiși.


2. Cea mai bună continuare (a unei cărți) citită în 2017.


Harry Potter si Prizonierul din Azkaban de J.K. Rowling. Seria merită toate laudele care i se aduc. Am văzut și revăd mereu filmele, fără să mă plictisesc de ele, dar, în sfârșit, m-am apucat de cărțile pe care parcă le-a citit toată lumea, numai eu nu!



3. O carte nou lansată pe care nu ai citit-o încă, dar vrei neapărat.


Cronicile lui Magnus Bane de Cassandra Clare ș.a. Lumea creată de autoarea asta e una dintre favoritele mele, iar Magnus Bane se numără printre cele mai strălucite strălucitoare personaje ever!

4. Cea mai anticipată lansare din a doua jumătate a anului.


Sper din tot sufletul că cei de la Leda Edge vor lansa continuarea la ,,Doamna de la Miezul Nopții’’ - Lord of Shadows. ,,Doamna...’’ a apărut (tradusă) tot la sfârșitul anului trecut și nu mă deranjează dacă istoria se repetă ^_^. Mai aștept și One Dark Throne, continuarea cărții ,,Trei Coroane Întunecate’’, care va fi lansată în septembrie.
 





5. Cea mai mare dezamăgire.


Momentul nostru infinit de Lauren Myracle. ,,Una dintre cele mai intense povești de dragoste despre adolescenți’’, cică! Cartea asta m-a adus la disperare și au fost atât de multe lucruri care m-au deranjat la ea, încât am avut nevoie de o răbdare ,,infinită’’ și multe rânduri sărite ca să ajung la ultima pagină! Nu m-au deranjat scenele mai... romantice, ci replicile imature și stupide.


 

6. Cea mai mare surpriză.


Cainii de Allan Stratton. Nici nu mă așteptam să-mi placă atât de mult! Are de toate: un adolescent ciudățel și neînțeles, un orășel în care circulă tot felul de zvonuri, mistere, o presupusă crimă și... o fantomă. Genul de poveste în care nici măcar personajul nu știe ce e în capul lui, dacă ce se întâmplă e real sau ține doar de nebunie  o imaginație bogată. La sfârșit, tu alegi ce să crezi și ce nu. Recomand!!



7. Noul autor preferat. (Debutant sau nou pentru tine)



Susanna Clarke -  magia ei este diferită de tot ce am întâlnit până acum.










8. Cel mai nou crush pe un personaj.


Hmm... Akos din Pecetea Morții de Veronica Roth. E atât de dulce și e în stare de orice pentru cei pe care-i iubește. Genul ăla de tip ,,puternic, dar și sensibil în același timp’’ (ca-n publicitatea aia veche de la Măgura!).





9. Cel mai nou personaj preferat.

Cyra Noavek din Pecetea Morții de Veronica Roth. Atât de badass! Mi-a plăcut atât felul ei de a gândi, cât și cel de a acționa. Tipa care e în stare de orice pentru a-și atinge scopurile, fără să fie complet malefică sau lipsită de moralitate, și o adevărată Viperină... Sigur ar da cu mine de pământ dacă ar trebui să ne luptăm pentru Akos. #număsupăr #enumaialtău




10. O carte care te-a făcut să plângi. + 11. O carte care te-a făcut fericit.

Zăpada mieilor de Jenny Hubbard a fost destul de deprimantă uneori.  Nu m-a făcut sî plâng, dar nici mult nu mai aveam cu siguranșă are niște paragrafe care te scot din zona de confort și te fac să-ți pui întrebări pe care orice om optimist încercă să le ignore. O lectură aparte, dar am simțit nevoia să termin cartea cât mai repede și să trec la ceva mai colorat.



(11) Ea și el de Marc Levy  ar fi numai bună. Personaje amuzante și nebune, scene și replici care mi-au adus cu adevărat un zâmbet pe buze, dragoste, atmosferă pariziană – ceva care să trezește în tine partea romantică și visătoare. Trebuie să recunoaștem - mai toți avem așa ceva.


 
12. Cea mai bună ecranizare a unei cărți pe care ai văzut-o anul ăsta.

NERVE! Nu mi s-a mai întâmplat niciodată până acum, din câte îmi amintesc, să-mi placă filmul mai mult decât cartea.







13. Recenzia preferată scrisă până acum.

Recenzia cărții Doamna de la Miezul Nopții. Da, sunt fană CC! Acum nu mai am cum să mă ascund...




14. Cea mai frumoasă carte pe care ți-ai cumpărat-o (sau ai primit-o) anul ăsta.

Marea carte despre monștri, spiriduși, dragoni si uriași de John Malan.


15. Ce cărți trebuie să citești până la finalul anului?

Un teanc întreg! 
Nu am neapărat o listă planificată, mai degrabă citesc cărți peste care dau la întâmplare și care corespund preferințelor mele.
Dintre cele pe care ,,mi s-a pus pata’’ în ultima vreme, se numără:

Și multe, multe altele!


Dau tag-ul mai departe oricui ajunge pe blogul meu aflat la început de drum.










2 comentarii:

  1. Ce răspunsuri interesante ai scris! M-ai făcut super-extrem-mega curioasă cu ,,Jonathan Strange & Mr. Norrell", având în vedere că am adorat seria Harry Potter (mă bucur că şi tu citeşti cărțile, le ador pe toate, nu-mi găsesc preferata), şi chiar aş vrea să mai citesc cărți despre şi cu magie.
    Îți doresc lecturi plăcute! 🌸💞

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Mersi ^^! Sunt super fericită să aud că îi vei da o șansă. Trebuie să ai răbdare cu sutele alea de pagini. Merită!

      Ștergere