vineri, 20 octombrie 2017

Fall(en) Leaves: citate tomnatice din ''Sabia de sticlă'' (Regina roșie II) – Victoria Aveyard



Ne unește o alianță, una neobișnuită, făurită din sânge și trădare. Suntem legați, conectați și luptăm împotriva lui..., împotriva tuturor celor care ne-au amăgit, împotriva lumii care se află pe punctul de a fi sfâșiată din interior.


Ne așteaptă tăcerea.O ceață cenușie, jilavă plutește peste ruinele din Naercey, aducând cerul atât de aproape de noi, că l-aș putea atinge. Este rece, se simte frigul toamnei, acest anotimp al schimbării și al morții. Deocamdată nu se vede nimic pe cer, nu au apărut încă avioanele care să distrugă un oraș distrus deja. Impunându-ne un ritm alert, Farley ne conduce de la șine către bulevardul larg și pustiu. Ruinele se cască în fața noastră ca un canion, mai întunecate și mai zdrobite decât îmi aduc eu aminte.

Miroase a toamnă, aerul e încărcat de parfumul frunzelor uscate și al ploilor, iar eu îl respir cu nesaț...


... mă las într-un genunchi pe covorul de frunze, ca să-mi camuflez cămașa roșie și părul castaniu printre culorile toamnei.


Problema cu căldura este că, indiferent cât de frig ți-ar fi, indiferent cât de mult ai dori să te încălzești, în cele din urmă se dovedește a fi prea multă. Îmi amintesc de atâtea ierni petrecute cu fereastra întredeschisă, ca să intre aerul rece și să compenseze căldura focului care ardea în camera de la parter, unde se afla familia mea. Era ceva în aerul înghețat care mă ajuta să dorm. Iar acum, adierea vântului de toamnă mă ajută să mă calmez, mă ajută să uit ... Apusul de soare a pictat pe cer dâre din ce în ce mai întunecate de roșu și de portocaliu... Adăpostul este construit pe creasta unui deal, în mijlocul unui luminiș vast dintr-o pădure. În fața lui șerpuiește o vale cu copaci, lacuri și o pâclă învolburată. Am crescut în pădure, dar locul acesta mi se pare la fel de străin cum mi s-au părut Archeon și Reședința Soarelui. Din câte reușesc să văd, aici nu-i nimic făcut de mâna omului și nici nu aud larma îndepărtată a vreunui cătun sau oreșel de provincie... locul acesta seamănă cu regiunea Marilor Păduri – o zonă sălbatică, cu lanțuri de munți verzi și cu o tundră înghețată pe granița cu Ținutul Lacurilor. Având o populație puțin numeroasă, guvernată de fiorii din Casa Gliacon, regiunea este o ascunzătoare excelentă.


Mă ghemuiesc în vizuina ce-mi ține loc de dormitor, încercând să mă conving că acum trebuie să fiu singură. În alte nopți detest această cămăruță izolată, detest separarea de ceilalți. Acum o urăsc și mai tare, dar nu mă pot hotărî să mă alătur tovarășilor mei. Îi aștept să adoarmă ca să încep să rătăcesc prin jur. Iau cu mine o pătură, dar aceasta nu reușește să mă apere nici de frigul de afară, nici de cel pe care îl simt în inimă. 
 

Îmi spun că aerul rece al toamnei târzii mă împinge să intru în camera lui, nu golul din suflet. Nu abisul înghețat care se adâncește de fiecare dată când dau greș. Nu biletul pe care îl am în buzunar și care mă arde.

Pe podea dansează câteva flăcări, într-un șanț mic, mărginit de pietre. Chiar și în lumina stranie a focului, reușesc să-mi dau seama că nu doarme. Flăcările i se oglindesc în ochi...




Urși... în regiunea Marilor Păduri sunt animale sălbatice din belșug. Cerbi uriași cu coarne rămuroase, vulpi curioase și, din când în când, câte un lup al cărui urlet răsună peste dealuri și văi.





Avoinul nostru se avântă peste o sumedenie de văi, fiecare mărginită de un șir de munți. Parcă ar fi fost săpate de oameni, așa arată de sus. Parcă un uriaș nervos ar fi zgâriat pământul cu unghiile lui lungi. Însă formele acestea de relief nu au fost realizate de argintii – sunt prea mari, chiar și pentru megalomania lor. Terenul a fost adus la forma de astăzi de o forță mult mai mare și mai distructivă, în urmă cu mii de ani. Toamna sângerează peste ținut și pictează pădurile în nuanțe de foc.


Și toată starea mea de ușurare se duce pe apa sâmbetei, înlocuită de o emoție ciudată, pe care nu o pot identifica. Nu-i teamă, dar nici furie. Nu, este cu totul altceva. Dor. Afară vuiește furtuna, înăuntru arde focul, iar eu îmi pot închipui că suntem un băiat și o fată, cuibăriți unul lângă altul sub o casă pe piloni, adăpostindu-se de vaierele toamnei. Ce bine ar fi să existe cineva care să poată da timpul înapoi și să-mi redea acele zile. Atunci aș ține la ele ca la ochii din cap, în loc să mă vait de frig și de foame.


... ies în furtuna de afară. O pală înghețată de vânt și ploaie mă izbește în față...

Eu sunt fetița cu fulgerele.

Norii plumburii sunt grei de ploaie și de zăpadă...

Încerc să privesc prin ploaia deasă, ignorând senzația de usturime pe care mi-o dau stropii ei înghețați. Nu contează că am pe mine o haină groasă de iarnă, pentru că m-am udat până la piele și mi-au înghețat degetele de la mâini și de la picioare. Dar fără să-mi amorțească. Simt absolut totul, de la firele care-mi pulsează sub piele și până la lucrul acela de dincolo de nori, care bate încet, aidoma unei inimi negre. Cu cât mă concentrez mai mult asupra lui, cu atât își intensifică bătăile și parcă începe să sângereze. În furtuna asta puternică se învârtesc degete de electricitate statică pe care nu le pot vedea și se încâlcesc în norii de ploaie, aflați la înălțime mai mică. Mi se ridică firele de păr de pe ceafă când se formează o altă furtună, în trosnete electrice. O furtună cu fulgere. Strâng pumnul și sper să se audă ce am creat.


Mai multe detalii despre carte aici.


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu